Friday, February 18, 2011

Några kanske får det lite bättre..? :)

Jag har funderat lite grann (jo det är faktiskt sant att det händer även om det kan vara svårt att tro) om jag kanske skulle kunna bidra på något litet sätt att göra det lite bättre för några andra...
Det är nu 18 dygn sedan jag tog en snus senast och förutom en (förhoppningsvis) bättre hälsa så har jag sparat en ganska hyffsad slant. Och det är ju finemang, mer i plånkan istället för att lägga på sånt jag faktiskt inte behöver! :)
Så det jag kom fram till var att jag skulle kunna ge en skärv av pengarna jag sparar till några som faktiskt kan ha mer nytta av dem (om än en skärv), barn som har fötts till- och lever under mindre gynnsamma förhållanden än våra egna här hemma.
Jag är inte mycket för dom stora donationsgalorna och andra evenemang där det nästan verkar som man skall få dåligt samvete för att man har blivit född i den här delen av världen, det kommer jag aldrig få. Man föds där man föds, det är inget vi kan göra åt det. Och det är nog därför det känns bäst att göra något för barnen, dom har aldrig bett om att bli födda in i den här världen, var det än må vara...
Jag drar ett litet strå till stacken och förhoppningsvis kan det göra lite skillnad för några kids där ute... :)
Det känns bra att ha blivit Världsförälder! :)

No comments:

Post a Comment