Friday, February 4, 2011

Abstinens, en avsaknad...

Abstinens är nog ett lite väl tungt ord men det beskriver ändå hur det kan vara, kämpigt och svårt/trist och grått på grund av avsaknaden av något. Har ingen aning om hur det är med abstinens efter tunga droger, nikotin har jag lite koll på men det är nog som en västanfläkt i jämförelse...
Men jag undrar om inte den värsta abstinensen kan komma, inte på grund av Något, utan på grund av NÅGON... Den eller dem som betyder lite mer än någon annan, de som bor i hjärtat... Människorna vi inte vill vara utan eller långt ifrån, avsaknaden av dem kan ge en tung abstinens...
En fantastisk låt som Freddie sjunger, texten talar sitt eget språk, Du är mitt Morfin

Envis men lite halvmjuk på insidan kanske... ;)

2 comments:

  1. Det ligger något i det, abstinens efter Någon kan vara tungt. Jag tycker du ska känna dig lyckligt lottad!! Det är inte alla som har Någon eller för den deler är någons Någon.

    (Jaha...tack för det. Nu har du inte bara fått mig att läsa en blogg som INTE handlar om vare sig fotboll eller pengar. Inte nog med det...nu sitter jag dessutom och kommenterer den också.)

    ReplyDelete
  2. Ja visst kan det! Vi ska väl kanske inte dra för stora växlar på detta, tror inte att jag Har någon på det viset... Men kanske med lite tur så en vacker dag... :D Att få vara någons någon är nog egentligen det allra bästa, då kan man känna sig riktigt speciell! :)
    Du e klok du, kanske skulle starta en blog... ;)
    Förlåt, det är ju så klart inte meningen att locka bort uppmärksamheten från sådan viktiga saker! MEN det är alltid kul med kommentarer! :)

    ReplyDelete