Monday, January 31, 2011

En utmaning...

Jag tog den här lilla bilden när en vän skulle sluta röka, kallar den "Just do it, no but's...". Nu är den aktuell igen... Jag befinner mig i en utmaning, att inte snusa under veckans fem arbetsdagar. Min medbrottsling i denna lilla inbördes utmaning skall lägga ciggen på hyllan.
Jag har haft uppehåll tidigare men av någon genomtänkt anledning börjat igen (ibland är inte människans tankekedjor mer sofistikerade än hos Cro-Magnon...).
Så här är vi nu, 19h and counting... Vad används då för hjälpmedel i ett sån här utmaning? Ett paket Vicks citrontabletter att smaska på när det blir lite sug (Man kan med fördel säkert använda en snuttefilt också men jag känner att jag vuxit ur det lite grann...) samt det viktigaste, en välfokuserad jäkla envishet! ;)
"Just do it, no but's..."
Lycka till åt oss! :)

6 comments:

  1. Vet själv att det kan vara lite knepigt att komma till"skott", men det är precis som du säger,BARA ATT BESTÄMMA SIG!
    Hälsningar Mamsen

    ReplyDelete
  2. Japp nu är det bara att köra! :)

    ReplyDelete
  3. Kall kalkon och lite vilja är det som gäller!! :)

    ReplyDelete
  4. Kall-kon? (jättekul) Ska det vara funkis? Ska bara lära mig tycka om det så är saken biff! ;)
    Jag tror helt klart att viljan är det som styr, just do it! :)
    Tack för inlägg!

    ReplyDelete
  5. Nja, syftade på den engelska uttrycket "Cold Turkey"...Hur man nu översätter det...

    ReplyDelete
  6. Att göra något "Cold turkey" är att sluta med det helt tvärt utan att trappa ned. Alltså i sammanhang med drogavvänjning etc, det tuffa sättet m.a.o.. ;)Hell yeah! :)

    ReplyDelete